Countdown

Idag börjar det! Delvis min bloggtid här på Sunnebloggen (bra initiativ Genius Loci!) men också mycket annat. Jag har tänkt ta er med på två oerhört roliga veckor i mitt liv som Ina, artisten och företagaren, på väg framåt i livet! Ligger just nu i solen i en park på Söder i Stockholm och laddar inför eftermiddagens första rep inför den showcase jag ska göra på Choreographers showdown på anrika Nalen på måndag. Vad är en showcase undrar ni!? Man skulle enkelt kunna säga ett promotion-gig inför folk i branschen. Hela eventet är mestadels fokuserat på dans med mindre och större akter (dansgrupper och artister) från Sverige och utlandet. Jag kommer vara där som artisten iNA med mina låtar och fyra grymma dansare. Chris, Sanna (båda från Sunne!!), Ann och David (kommer antagligen nämna dem fler gånger under veckan så det är lika bra ni lär er namnen!). Det kommer bli galet roligt och jag ska göra mitt allra yttersta för att representera Sunne på ett bra sätt om en vecka! Vad finns det då att förbereda inför showcasen nästa måndag? En hel massa! Förberedelserna började för flera månader sen då vi gjorde en mix av två av mina låtar då man bara får ca fem minuter på scen. Låtarna är Hey Mister och Rise och dom ligger uppe på www.myspace.com/inasweden om ni är nyfikna (vilket ni så klart är :-) !). Tillsammans med låtskrivar- och producentduon RealPitch har vi kapat i låtarna och gjort en övergång där dansen står i fokus. Sceniskt har jag och Chris tänkt och diskuterat kring numret (vad vill vi förmedla och på vilket sätt) och just nu, när jag skriver, koreograferar han kring detta. (Han ringde precis och bad mig hälsa till er!) För att sen göra ett nummer till en show krävs snygga outfits så klart! Chris hittade en supersnygg lackkorsett i en liten butik i Gamla Stan som numera är min favorit. Den är tight som inget annat men fem minuter på scen ska jag nog klara!! Kolla in bilderna som finns med. Det är jag, tro det eller ej, trots att det ser ut som en helt pigmentslös provdocka..! Jag hoppas kunna säga imorrn att allt gått bra, kläderna passade och koreografin sitter! Den som kollar in får se... Countdown!
Ta hand om er! iNA

Kommentarer

Hello

Må se om jag får det til at se er.
kommer det Champange vet du vem som er der. :-)
Anonym sa…
Härligt att få följa med dig under ett par veckor här på Sunnebloggen och se hur bra allting går. För det kan inte bli annat än bra med din entusiasm!:)
Ina sa…
Hemlige Bossen: Självklart ska du försöka med det! Och jag lovar att vi tar emot champagnen! ;)
Anonym: Kul att dy tycker det! Jag ska göra mitt bästa för att du ska få läsa lite intressant stoff! :)

Populära inlägg