Våga vara lite knasig!

Sitter på tåget från Sthlm till Karlstad! Är det inte helt fantastiskt med tåg!? Man kan sitta med laptopen i knät och göra det som måste göras. Egentligen är det ganska konstigt när man tänker efter... Folk sätter sig ner i en stol och där sitter man i tre timmar med undantag för ett snabbt toabesök eller en macka i bistron. Men det är så man gör när man åker tåg. Det har vi lärt oss sen vi var små. Inga utsvävningar som lite skön morgon-yoga i mittengången eller allsångsförsök i kupén, det skulle kunna gå under rubriken förargelseväckande beteende! Tycker det är himla intressant detta att vi kämpar för att lära våra barn att göra som de vill, stå på sig och vara de de är. Men samtidigt skickar vi så många signaler om vad man får och, framför allt, inte får göra eftersom risken är stor att man framstår som knäpp, konstig eller rent utav galen (ve och fasa).. Tänk när jag ibland går runt på gatan hemma i Sunne och nynnar på nån låt... Det kan vara en text jag måste lära mig, en låt jag verkligen gillar eller rent utav bara en trall. Jag har många gånger fått menande blickar riktat mot mig. Folk tycker nog att jag är lite knäpp när jag går runt och visslar lite halvkrassligt på ”Ack Värmeland du sköna”. Men vet ni!? Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag inte orkar eller vill bry mig om ifall någon annan har ett problem med detta. Känner jag för att sjunga (och jag inte stör någon eller är elak så klart) så gör jag det! Ja! Så får det bli! Jag tycker vi i Sunne ska försöka gå steget längre... Våga vara lite knasiga! Inte attsingen har folks drömmar gått i uppfyllelse för att de fokuserat på att vara så normala och lika alla andra som möjligt! Följ dina drömmar och kom ihåg att du, i alla fall, har mitt stöd! Nu ska jag vila en stund på tåget och då kan det se ut så här! Ta hand om dig idag..! ina

Kommentarer

Det har du helt rätt i. Fram för mer spontanitet!!!
henriette sa…
BRAAAA INA!!!!!!! Så ska det låta!!!.... jag ser dig på stan OFTA!!!...o hör dig vissla,sjunga, låta ofta!!!....inte tycker jag du ä knasig för detta?!.... vi måste juh kunna bete oss som vi vill?!(i bland i af...och innan rimlighetens gränser så klart;) )
....fotsätt så!!!....=)

Populära inlägg