Jakob Hultcrantz Hansson – skådespelare

Tre års arbetslivserfarenhet som markarbetare, två år som mentalskötare, sex månader som dansare. Frukostvärd, servitör, dramapedagog och 15 år som skådespelare. När jag räknar av mina arbets- och utbildningsår mot min ålder, blir det tre år kvar av livet. Vad höll jag på med de tre åren? Förutom att lära mig krypa och gå på lina? Minns inte!
Minns att mina föräldrar tyckte det var jobbigt att jag höll på med så många olika idrotter. Fotboll, hockey, innebandy, tennis, pingis, badminton, brottning, judo samt ju-jutsu och karate. Men det måste jag ha gjort i mer än tre år.
Mamma är från Värmland, pappa från Norrbotten. Jag är född i Helsingborg men uppvuxen i Kalix. Har jobbat i Sunne sedan -99. Sålde lägenheten i Stockholm och köpte gård i Sunne för två år sedan. Har två underbara pojkar på sju och tre år med min sambo sedan tolv år.
Under mina veckor som bloggare vill jag ta er med till teatern, till gården och till berättelserna. En av mina närmaste vänner sa en gång om berättandet att: ”Man måste beröra! Annars är det ingen idé att säga någonting. Har du inte fått lära dig det på teatern?”
Jag vill inte lova att ni blir berörda av varje blogginlägg, men det vore skamligt att inte försöka med åtminstone något av dem. När jag nu har ordet. / Jakob Hultcrantz Hansson

Kommentarer

Kikar in, för att som vanligt lämna en kommentar till alla som bloggar här på Sunnebloggen. Och jag inser att sommardagar går fort. Du har ju redan hunnit blogga några dagar :-) Jag vill önska dig lycka till med bloggandet och tacka för att du påminde mig om att beställa biljetter till föreställningen i ditt sista inlägg. Det har blivit en tradition, att varje år, gå tre generationer och se ert fantastiska arbete!

Mvh Sussie Eklund
Kul att ni gjort det till en tradition! Att ni umgås över generationsgränserna gör mig extra glad.

mvh Jakob

Populära inlägg