Stolta Sunne!

Det är fantastiskt med Sunne och den stolthet som finns bland människorna här. Det finns en stolthet över det man gör i bygden, över landskapet, över det man har. Här får man vara det, stolt! Och man har all anledning att vara det. Men det är ingen obehaglig, bombastisk, slå sig för bröstet stolthet. Sunneborna är inga odrägliga skrytmånsar. Det finns en mjuk, varm och generös stolthet med ödmjuk klangbotten. Man vill att det ska gå bra för folk. För andra. På riktigt! Man får ofta höra att ”det ordnar sig”. Den attityden föder framgång! Den attityden får folk att våga satsa. Den gör en modig. Modiga människor är generösa människor. När jag går runt i Sunne möts jag av leenden och glittrande ögon. Det gör mig glad och fick fälla avgörandet när vi skulle välja var vi skulle bo. Jakob Htz H.

Kommentarer

Anonym sa…
Sunne är en härlig plats att bo på. Jag håller med!
En vacker beskrivning av en vacker bygd! Det är väldigt kul att läsa dina inlägg, nu hoppas jag bara på lite mer "bakom kulisserna" på Västanå!
Keep 'em coming!

Populära inlägg