Markus Johansson, entreprenören

(Bilden är gjord av Kamilla Borgström Lööv på Turistbyrån.)
Hej! Jag som tar över stafettpinnen efter den renoveringstokige prästen heter Markus Johansson, president av Sunne Vattenland. Jag måste börja med att tacka mina föregångare för en läsvärd och intressant blogg.
Jag har blivit ombedd att skriva om entreprenörsskap och det ämnet är ju både vitt och brett. Inga personliga inlägg är tillåtna så det blir att väga sina ord när ens liv som "entreprenör" består av att man lever och andas sin verksamhet. En entreprenör skall enligt Wikipedias beskrivning vara en företagsam person, en person som arbetar hårt och är drivande.
Vi får låta de kommande två veckorna visa om det stämmer på mig eller det jag skriver om. Nu har jag inte förberett mig särskilt mycket för detta uppdrag utan tänkte skriva om det dagens infall ger, och så får vi se hur resultatet blir.
Idag regnar det förresten. Skönt att det inte spelar någon roll.

Kommentarer

Populära inlägg