Platsens talang i bilder

Hej, Mitt namn är Marie Petzäll, jag ska ge er en liten presentation av mig. Jag föddes i Borås 1965. Där gick jag en 2-årig gymnasieutbildning samtidigt som jag spelade musikal med Christer Björkman som regissör. Jag var också med i Borås nyårsrevy i Jarl Borséns regi. En mycket rolig tid att minnas tillbaka på. Somrarna tillbringades nere i Varberg. Som 19-åring flyttade jag till Göteborg där jag sjöng en hel del klassiskt och var med i en Evert Taube-uppsättning på Scandinavium. I Göteborg träffade jag musikern Paulo Mendonca som jag sedan gifte mig med och fick sönerna Julius och Pontus med, idag 22 och 20 år. Vi flyttade så småningom ner till Varberg. Efter närmare 7 år tillsammans separerade vi och jag flyttade upp till Sunne. Efter en tid i Sunne fick jag min tredje son, Milton, i dag 10 år gammal. Jag drev under 6,5 år ett ridlekis/ridskola. Därefter kom jag in på utbildningen foto/digital på Broby Grafiska och fick min utbildning som fotograf. Två år i rad har jag varit en av finalisterna i fototävlingen Photoespania. Jag har haft den enorma äran att ha Anders Petersen som mentor. Han har betytt mycket för mig. I våras ställde jag ut en bild i New York hos Powerhouse Arena. Det projekt som jag bland annat vill visa er är människans INSTINCT - att döda, föröka sig, kärlek, försvar, med mer. En bild betraktas ju olika av alla, beroende på vilka upplevelser vi själva varit med om, vilka åsikter vi har med mer. Det är frihet att tolka och känna själv. Varmt välkommen att betrakta mina bilder från mina ögon och känslor till dina ögon och känslor. Marie Petzäll, Mia

Kommentarer

Mia! Vilka fantastiska bilder du visar! Konstnärligt!
Mvh Sussie Eklund
Unknown sa…
Läste om dig i senaste jaktjournalen. Och jag är mäkta imponerad av dina bilder! Jag älskar bilden av jägaren som släpar hem sitt byte. Jag både jagar och fotar själv och är mycket för svartvitt så genom att titta på dina bilder har du gett mig mycket inspiration!

Populära inlägg