Bloggträff

En ovanlig afton fick vi oss till bjuds…

Ovanlig för vem kan man fråga efter en sådan kväll. För vad är normalt och vad är onormalt?

Kanske är det onormalt att våga gå sin egen väg, att våga ta det klivet. Genius Loci ordnade en bloggträff där vi fick träffa två fantastiska personer.

Maria som valt att leva sitt liv med skogen och pinnarna däri…


Och Sussie, vår egen blogg mentor, som valt att följa sin väg genom inredning och interiör.

Så inspirerande det är att träffa människor som stenhårt gör det de tror på och som bidrar med sin syn på livet.

Jag har tänkt på det förut. Det spelar egentligen ingen roll VAD det är. Det är bara så imponerande med engagerade människor. De har funnit sin drivkraft.

Jag blir impad av Maria. Hon ser uttrycken som ingen annan ser men kan förklara dem på ett sätt som är för alla.


Jag blir impad av Sussie. Hon har skapat ett hem och en stämning som är välkomnande, inspirerande och njutbart.

Njutningen blir inte mindre av allt det goda…

Det är svårt att säja; sju sorters kakor snabbt, desto lättare att äta dem!

Jag vågar inte tänka på alla timmar bakom såväl kakbak som konst. Det tog oss bara en stund att konsumera, men behållningen har vi kvar!


Tack snälla ni! Nu vet jag varför det heter kafferep och att hjärtat ska sitta på rätta stället!



Från en nöjd bloggerska

Kommentarer

Anonym sa…
Förstår att du är nöjd efter ALLT detta smaskande!!! När har du bakat 7 sorter så jag kan komma te dig??? KRAM Cicci
Tack för att du var en av dem som kom och gjorde kvällen så vacker och speciell. Och tack för ditt fina inlägg. Kram Sussie
ANNIKA sa…
Javisst är det härligt med engagerade människor som tror på det de gör...
Marias fantastiska fantasi och Sussies smaskiga kakor...och hennes inredningsintresse som hon så gärna delar med sig av....
kram ANNIKA

Populära inlägg