Avslut

Nu har jag haft möjligheten att beskriva mitt distansförhållande till Sunne under ytterligare två veckor. Jag måste medge att det har varit lite trögt att hitta inspirationen. Kan ju skylla på att med tre barn så är det inte lätt att hinna med, och det underlättare ju inte heller att man sitter framför datorn hela dagen på jobbet.

Som ni kanske har märkt så refererar jag nog mer till Sverige än Sunne numera. Vet inte varför mitt distansförhållande är ¨längre¨ än vanligt. Att det är långt till semestern kanske gör att det känns ännu mer avlägset, kan ju vara en annan anledning. Det slog mig häromdagen att när jag läser lokala nyheter, så känner jag inte igen alla personerna. För ett tag sedan så var jag inne på Stjerneskolans hemsida och då slog det mig att nästan ingen av mina lärare var kvar på skolan! Inte konstigt egentligen, eftersom det är nästan 20 år sedan jag tog studenten och då ¨började¨ min utflyttning (tog ytterligare cirka 5 år innan jag var helt utflyttad).

Jag har helt enkelt börjat tappa kontakten med Sunne!

För att råda bot på problemet så har jag redan börjat planera sommarsemestern, kommer mestadels vara i Sunne. Hur ska jag göra för att förbättra kontakten igen? Till att börja med så ska jag försöka att hinna med att träffa fler kompisar, vid förra besöket var det för stressigt. Ska göra lite mer ¨hemmaturism¨, det finns en hel del trevliga utflyktsmål att besöka.

Nu får jag tacka för mig.

Njut av vintern! Det är något jag saknar, snön alltså, inte mörkret.

Vi kanske ses i juli.

/Olov

Kommentarer

Populära inlägg