Förstaklassbriljanter i det artistiska juvelskrinet

Solen skiner, det är härligt vitt. Fick reda på igår att yngste sonen har öroninflammation. Åkte hem till Värmland så fort det gick. Spelledig dag idag gjorde det möjligt. I morgon; Edsbyn. Han verkar redan bättre, lillgrabben. Kanske inte helt min förtjänst. Jag vill dock gärna inbilla mig att det åtminstone något hade med min ankomst att göra. Skönt! Inte så kul att flyga med öroninflammation. Snart sand och värme i stället för snö och kyla. Kanske därför det är så oerhört vackert med snö just nu. Jag vet att det är ändligt.

Nominerade Sophia Stinnerbom som årets artist, folk och världsmusikgalan 23 april. http://gala.se/ Varför? Jo, för att hon är en fantastisk musiker. Visste ni det; att vi på Västanå Teater varje år arbetar tillsammans med några av det här landets absolut bästa folkmusiker. Det är ett makalöst privilegium att ha dem med på scenen. Vi kunde inte göra den teater vi gör utan dem. De har en oerhört stor del i de föreställningar som görs och jag vet att många besökare på våra föreställningar kommer tillbaka just för deras skull. Sophia är en av de mest lyhörda och skickliga.

Min motivering:

”Gång på gång, live såväl som i studion, visar Sophia Stinnerbom att det är möjligt att kombinera avancerat melodispel och kristallklar intonering med ett riktigt skitigt gungande sväng. Hennes karaktäristiska låtspel och energifyllda lyskraft på scenen får inte bara strängarna men hela lyssnaren att vibrera. En förstaklassbriljant i det artistiska juvelskrinet.”

Västanå Teater har sålt 4 244 biljetter, 20% av sommarens biljetter till En Midsommarnattsdröm av Shakespeare. Uppsättningen har premiär på midsommardagen i BerättarLadan vid Rottneros park, Sunne. Det är ett par procent bättre än förra året vid samma tid, då uppsättningen Kalevala till slut lockade 20 300 åskådare till BerättarLadan. Alla drömmer vi Midsommarnattsdrömmar.

Jakob Hultcrantz Hansson
Skådespelare, alvkung
http://www.jahuha.se/

Kommentarer

Populära inlägg