Det är något särskilt med Fryksdalen ändå!

Solen sänker sig ned bakom Fryksdalshöjden och det är en stund och känsla av enorm tacksamhet som sprider sig i bröstet. Så där så det nästan gör ont i hjärtat. Vilken otroligt vacker bygd vi lever i… Jag befinner mig högt på skogsvägar ovan Tjustersby på långtur med min guddotter och häpnar över den otroligt vackra utsikten i det vackraste av vinterväder.

Det är något särskilt med Fryksdalen ändå!

Hur många gånger har jag inte fantiserat om att flytta härifrån… och så kommer det där ”mennet”, jag trivs ju så bra i Sunne, varför då flytta? Andra miljöer och länder kan jag ju ändå uppleva när jag så önskar, så jag lever kvar här en stund till, konstaterar jag högt för min guddotter som inte är så värst kommunikativ där hon ligger nedbäddad i vagnen.

Dialogen vi har just nu är ordlös, hon är 2,5 månader gammal, men ler och pratar med hela kroppen i vaket tillstånd. På vår promenad försöker jag ändå leka ”gissa spåret”, och hoppas få syn på något vargspår i snön. Får nog tålmodigt vänta på den sortens lekar med Alva. Gammal förskollärare som jag är kan jag ändå inte låta bli att leta spår i naturen, det är ju så spännande! Alva snarkar faktiskt! högt i vagnen och sover djupt i friska luften, helt omedveten om gudmors framtida planer om djupa dialoger om livets mysterier.

Funderar vidare där jag går över vad mer som entusiasmerar, gör mig så tillfreds och tacksam just nu förutom att få äran och tilliten att låna Alva en stund…

Blir engagerad, nyfiken och intresserad av att bläddra och läsa i konsten att läsa tankar ett fynd från bokrean.

Joni Mitchell-both sides now får jag härliga rysningar av!..Vilken röst!!!... Joni inspirerar mig till mer sång. Gick nyss på en givande och utvecklande grundkurs i transaktionsanalys som påminde mig om att människor i grund och botten är goda.

Nya affirmationer från e-coachen på min mobil varje morgon matar mig med positivt tänkande. Kompetenta, engagerade och fantastiska kollegor får mig att känna hopp och framtidstro. Andreas som genomfört sin drömresa påminner mig om att livet ska verkligen levas fullt ut. Min partner påminner mig varje dag att allt är möjligt. OS-deltagare med beundransvärd teamanda hjälper mig till mer disciplin och viljan att samarbeta mera.

Planera lektioner inför alternativa medicinkursen med HLP-eleverna gör mig entusiastisk och tillåter mig plocka fram gammal kunskap igen.

Alva som är så ljuvligt söt inspirerar mig till mer närvaro!

Yoga och meditation varje morgon förbereder och balanserar mig inför dagen.

Ja det finns många guldkorn att plocka fram… Ayurveda är ytterligare ett sådant!

Kom till Solbacka Akademis föreläsning om ayurveda nu på torsdag kväll och låt dig inspireras till mer hälsa och välbefinnande!

Ayurveda är gammal kunskapstradition, ett hälsosystem där man ser till helheten för den enskilda människan. Ayurveda ger levnadsråd och enkla ”verktyg” för hur vi kan skapa vår egen hälsa och vårt välbefinnande. Genom att känna till grunderna inom ayurveda, får man en ökad förståelse av sig själv, sin omgivning och hur naturen hänger samman.

Föreläsare är Lars Olsson, ayurveda-hälsorådgivare med över 25 års erfarenhet av det gamla hälsosystemet. Föreläsningen kostar 100 kr och hålls i hörsalen på Broby Grafiska torsdag den 4 mars kl 18-20. Anmälan görs till receptionen på Broby Grafiska, tel 0565-179 00

Kanske vi ses!

”Jag skapar min egen hälsa!”

Susanne

Kommentarer

Populära inlägg