Friluftsdag

Hej!
Onsdagens match gick bra. Leksand vann med 5-3 över Södertälje. Johanna kom som jag hade hoppats på. Vi hade jättekul, som vanligt. Efter matchen åkte vi hem till Sunne. På hemvägen dök det upp tre stora älgar. Jag har nog aldrig sett älgar på så nära håll. De stod precis framför bilen. Det var fler djur efter vägen, en uggla, tre rådjur och en räv.
Torsdag morgon, då var det dags för friluftsdag i skolan. Alla i 4:an, 5:an och 6:an skulle till Finnfallet. Jag skulle åka slalom med Minda, Ebba, Helena, Ida och Elin. Helena åkte för första gången. Vi hade jätteroligt, det är roligt att åka slalom i Finnfallet för det är så bra backar. Jag gillar att åka på skogsstigarna där det finns gupp. Jag stannade kvar i Finnfallet tills det stängde. Mamma och pappa hämtade mig. Jag hann bara hem och duscha innan vi åkte till farmor och farfar. Farfar fyllde år på onsdagen men då var vi ju i Leksand. När kvällen var slut så var jag väldigt trött.

/Lian

Kommentarer

Populära inlägg