Kulturskolan är bra

Hej!

En ny vecka har börjat och man ska tillbaka till skolan. Jag och min kompis Ida går som vanligt till skolan på morgonen. Jag spelar gitarr på måndagar och det tycker jag är väldigt kul. Det är bra när det finns skolor som kulturskolan om man gillar musik, dans, måla och sånt. Vi slutade tidigt på måndag. Lärarna skulle ha möte. Jag åkte med Johanna direkt efter skolan till Karlstad för att se på Jocke och Stefan när de spelade mot Färjestad. Det var en jämn match men turen var inte på vår sida och därför blev det en förlust 4-3 till Färjestad.

I dag tisdag hade vi skidtävling vid Vintertorp. Det var Torsby skidgymnasium som hade ordnat. När vår klass hade tränat skidor för flera veckor sen så var jag sjuk och därför ville jag inte vara med på tävlingen i dag. Jag hade velat träna först för att lära mig men jag fick stå och heja med de andra som inte skulle vara med. När vi kom tillbaka till skolan så fortsatte vi med våra fantasy-världar ett arbete som vi har börjat med. Vi är två grupper en ond och en god, jag är med i den goda. I dag skulle vi göra figurer till världarna och det tyckte jag var kul. Jag och Elin skulle göra hjälten vi visste inte riktigt hur vi skulle göra men sen blev det så bra. Efter skolan gick jag till biblioteket och lämnade tillbaka en bok jag lånat. Det var skönt att komma hem eftersom det regnsnöat hela dagen.

/Lian

Kommentarer

Populära inlägg