Pendling mellan storstadsliv och hundliv


Just nu har jag återigen - jag pendlar - kommit från Stockholm, där jag varit på "revyresa" med Sunnerevyn. Det är den belöning ensemblen får för gott arbete. Reine Flodin som är producent hade snickrat ihop ett väldigt trevligt program. Med hyrbuss från Turistbyrån bar det av till Storstan - 17 man in alles. Efter lunch i Arboga checkade vi in på Scandic hotell i centrala Stockholm. Komedin " Bruden som visste för lite" på Maximteatern var en typisk "dörrspringar-fars" med bland andra delar ur familjen Wahlgren, mina förra kollegor och vänner Hans och Pernilla. Kul att hälsa på i pausen. Biostudier på dagen hade det också varit med Johan Gustavsson som fixat detta, samt eftermingel på hans arbetsplats "Golden Hits".

Mera biostudier för Teaterbions syfte på Sagabiografens maskinteknik, följdes av en annorlunda middag på en iransk restaurang. Det serverades 8 kalla små rätter samt 8 varma dito. Lite vin eller öl smakade bra innan vi for vidare till ett fullspäckat Cirkus där Björn Skifs bjöd på en fantastisk show med alla hans örhängen. Efter 2 timmar och 20 minuter avslutade vi kvällen på en trivsam italiensk restaurang. På söndagen bar det av hem till ett snöigt Sunne, nederbörd vilken vi alla kunde klarat oss utan.

Blir hemma ett par dagar för att åter flaxa iväg till Storstan. Där har jag både en båtkonferens angående en galaföreställning på Intiman den 19 april som jag håller i, samt planeringsmöte inför Karolinska Institutets promoveringshögtid i Stadshuset den 7 maj. Dessutom ett sammanträde och ordenskapitel för Teater- och Scenorden, TSO, där jag är Storeminens och Ordensmarskalk.

Jag vill skynda mig hem, då vi blivit hundägare till två stycken, nu 10 veckor gamla, ursöta valpar av rasen Borzoi; ryska varg- och vinthundar. Vi har döpt dem till Nikolai och Alexej, men på stamtavlan heter dom något helt annat. Lynx Kara Kirisj heter Alexej och Lynx Kara Kamychin heter Nikolai, men det kan man ju inte springa i buskarna och ropa!


Kommentarer

Populära inlägg