Villa- och hälsomässa i Sunne gav inspiration

"Låt mig värma din frusna själ, blåsa på falnande glöd.
Göra trasig längtan hel, innan den lägger sig död.
Ge dig ut inspiration att leva!
Låt mig bjuda på mig själv, i en snål och frusen värld.
Vill jag bjuda på mig själv det är du verkligen värd.
Ge dig ny motivation att sväva..."
Robert Broberg

En av de vackraste sånger Robban skrivit, som alltid ger mig rysningar när jag lyssnar på eller sjunger den.

Var på Villa- och hälsomässa i Sunne under helgen och lät mig inspireras av de olika budskapen från alla mässmontrar. Bland annat kan jag nämna det senaste inom massagefåtöljer. Enorm vidareutveckling av populärprodukt inom hälsa de senaste åren!

Visst föredrar jag inkännande varma massörhänder, men varför inte komplettera med egna verktyg där hemma eller på jobbet! Numera, om ni inte redan visste det, kan man få både rygg, nacke, säte, lår, vader, fotsulor och armar masserade på en och samma gång i de modernaste massagefåtöljerna.

Käresten min och jag blev så imponerade och påverkade av alla djupgående knådningar, klappningar, vibrationer och värme (en extra rulle att lägga i nacken gav samtidigt avslappnande värme)att vi genast bestämde att en sådan ska vi bara ha! Om ett halvår kanske vi har plats, när vindsvåningen förhoppningsvis är klar för inflytt. Jag längtar!!

Något som också inspirerade var utbud av kaminer av alla de slag. Speciellt en vacker oval som man kan snurra på för att kunna rikta elden runt i rummet. Var kan vi placera en sådan min käre? Ja, det sätter igång fler drömmar om övervåningen i vårt gamla hus. Blev också glad och upplyft av återseendet av Gunnar, som är en hängiven Qigong-instruktör och som numera också brinner för Tai Chi:ns svepande rörelser.

Fick sådan lust att träna Qigong igen, mötet väckte liv i gamla goda qi gong-minnen!

På mässan så gav landstinget ut lappar med information om att från den 3 maj 2010 har vi rätt att välja den vårdcentral som passar oss bäst. Valet kan göras redan från den 1 mars. Vi kan nu välja en landstingsdriven vårdcentral eller en som drivs av ett privat företag på uppdrag av landstinget. Läs mer om Hälsoval Värmland Inte speciellt inspirerande när man ser på hur många valmöjligheter Sunnebor har, om man vill välja vård i närområdet. Det kommer sannolikt att starta upp fler privata vårdcentraler i framtiden.

Missa inte det senaste Spanarna i P 1 med Per Naroskins spaning om framtidens sjukvård och dess trender, 05.07 in i programmet börjar hans mycket intressanta spaning…

”Jag skapar min egen hälsa!”

Susanne

Kommentarer

Populära inlägg