Bördigt kulturlandskap



Sommaren är härlig på många sätt, men värmeböljor och åskväder ställer till det för många.


Jag var väldigt åskrädd som barn - tills vi var i Ludvika den sommaren då det dundrade och blixtrade under två veckor i sträck, just där! Efter en vecka orkade jag inte oroa mig längre. Det sitter i än.

Åskfronten som drog förbi den här veckan kommer vi nog att minnas länge, för den var inte att leka med! Innan den kom allt för nära så filmade jag den lite med min kamera.





Sånt här varannandagsväder är inte kul för dem som håller på med slåttern, men för växtligheten är det knallbra! Se bara hur grönt och fint det blivit ute i naturen. Åskregn innehåller en massa kväve, på gott och ont, och det märks verkligen på grönskan.


Det blir inte många minuter vid datorn när vädret är så instabilt som det varit de senaste dagarna. Men även om man är ledig och har ork till övers behöver man näppe bli göralös eller uttråkad - inte här i Sunne, i alla fall!


Det är möjligt att man blir lite hemmablind när man lever i ett landskap som är nedlusat med kulturliv och aktiviteter. Personligen tror jag att det är svårt då det finns gott om information och skyltar som visar oss vägen. Det gäller bara att ta vara på det vi har!



Sommarkramar från mig!

Kommentarer

Populära inlägg