God Jul, vi ses på Operan

Så har jag kommit fram till min sista dag som gäst hos sunnebloggen. Det har varit kul för mig att få berätta för er om mitt liv på Operan i Stockholm. Som ni kanske har märkt så ligger det mycket repeterande bakom våra föreställningar men förhoppningsvis gör allt repeterande att föreställningarna alltid håller en hög klass. Det är viktigt som sångare och musiker att man alltid försöker utvecklas och förbättra sig och inte slår sig till ro och är nöjd med det som varit och det som man tidigare har presterat. På så sätt kan man hålla föreställningar vitala och levande. Och man är aldrig bättre än sin senaste föreställning

Jag hoppas att jag har kunnat inspirera nån som inte varit på Operan förut att komma och se en föreställning, balett eller opera. Min Orphée ,som spelas i Oslo i januari och sen i februari och mars i Stockholm, får ni gärna komma och uppleva men jag kan också rekommendera Figaros Bröllop, Tosca och Bohème eller varför inte Rhenguldet där jag också sjunger en riktig låg altroll -Erda. Kom hit och njut av sång och musik och glöm inte att dricka champagne i Guldfoajén i pausen!

Nu ska jag vara ledig i en vecka (efter att ha sjungit Bachs Juloratorium i helgen) och äta god mat och umgås med familjen. Det ska bli väldigt trevligt att få andas lite lysviksluft i några dagar och umgås med folk hemifrån. Vi får se vem av grannarna som får äran att vara jultomte! Till och med min 6-åring Klara hoppas nog fortfarande att tomten finns. Barnen har just nu svårt att komma upp på morgonen så det ska bli skönt att slippa väcka dom vi sjutiden varje morgon. Det är väl inte utan att man är lite trött själv också…

En väldigt God Jul till er alla

Kommentarer

Anonym sa…
Jättekul att läsa om livet på operan - självklart ska jag dit och dricka champagne i foajén. Ska inte dröja:)

Populära inlägg