Varje människa är unik

Jag vill gärna poängtera att varje människa är unik. Det finns ett ordstäv som lyder. “Varje människa har sin egen natur. Har du någonsin vredgats på ett äppelträd för att det inte bär päron?”

Varje liten som stor har rätt att känna att de är bra på någonting och att man kan utvecklas om man får stöttning och uppmuntran. Det är aldrig för sent att börja om på nytt, få en ny chans om livet varit för tufft.

Vilka egenskaper har du som du inte utvecklat? Som bara ligger där och väntar på att du ska sätta igång. Inte kan väl jag? Varför inte? Varför inte slänga Jante i väggen och visa vad du kan?!

Det är en fördel med att bli äldre. Man bryr sig inte längre lika mycket om vad folk tycker och tänker om en. Jag får duga som jag är. Vill folk prata om mig, så får de väl göra det då, om de blir lyckligare av det. Det får jag bjuda på.

Tack för mig
/Anna-Lisa

Kommentarer

Populära inlägg