Folk blir gladare när solen kommer

Även om snön är på väg bort tycker nog jag att det fortfarande är ganska kallt. Men det handlar kanske mer om mig och min bakgrund än att det egentligen är kallt. Det kan ju vara uppåt 10 plusgrader på dagarna. Och svenskarna fullkomligt kastar av sig ytterkläderna och ger sig ut i solen. Folk blir gladare när solen kommer. Men borde inte snön ha varit borta för länge sen nu…?

På kvällarna blir det ju riktigt kallt när solen varit framme på dagen. Ja det är mycket jag inte förstår med det svenska vädret. Det blir mycket tv på kvällarna när det är kallt och mörkt ute. Och det finns ju verkligen de mest konstiga program att välja på!

Men hallå…

Jag säger bara en sak… Big Brother! Har precis upptäckt årets upplaga av den realitysåpan, även om den har pågått ett tag. Var hittar man alla människor till dessa program? Totalt galna för småsaker! De gråter hysteriskt för att en person som de precis träffat får lämna huset! Och så beter sig ju inte alla när de har fått alkohol. Och så som suger i sig, som svampar, det är ju mycket imponerande att de inte bara ramlar ihop och somnar. Vad gör detta huset med människan? Värre skräp får man leta efter! Men äänndå så sitter man där och glor. Det är ju så man nästan blir irriterad på sig själv. Men en stor eloge till den som kom på programidén. Det drar ju uppenbarligen många tittare.

Och jag kommer säkert att se fler program…

/ Ahmed

Kommentarer

Populära inlägg