Fredag är vilodag

Fredag är helgdag i Egypten precis som söndag är i Sverige. Vilodagen! Den dagen muslimerna går till moske´n för att be. Precis som kristna på söndagar. Den muslimska bönedagen har väl sällan varit så uppmärksammad som under demonstrationerna på Tahrir torget i Kairo. Det var mäktigt att se på tv:n hur hela folkmassan vände sig mot Mecka för att be tillsammans.

Fredagar umgås man med familj och vänner. Gör utflykter, går på zoo eller tivoli, åker båt på nilen eller besöker pyramiderna.

Men dä där med pyramiderna borde jag kanske skämmas lite för. Första gången jag besökte pyramiderna va med Jessica. Men det var redan hennes andra besök. Sedan dess har vi varit där några gånger. Å jag börjar väl också lära mig lite om Egyptens historia.

Eftersom det är vilodag idag så tror jag det får räcka med skrivande för den här veckan. Halva tiden på bloggen är avklarad å hittills har det gått bra. Trodde det skulle va svårare att komma på nått att skriva om. Hoppas det inte varit allt för tråkig läsning.

Ha en bra helg

/ Ahmed

Kommentarer

Anonym sa…
Verkligen inte tråkig läsning Ahmed! Berätta mer...

Populära inlägg