Nu är jag också en del av mänskligheten

Vilken spännande idé en av mina döttrar håller på att förverkliga.

"En del av mänskligheten"
Fia har hyrt en torgbod på stora torget i Karlstad och är just nu mitt uppe i ett fotoprojekt som en del i hennes utbildning på Broby grafiska. Projektet går ut på att fotografera människor i vardagen och skapa porträtt av den äkta människan, inte en uppsminkad modell eller en hårt retuscherad reklambild.

Redan har massor av långa och korta, mörka och ljusa, gamla och unga tagit chansen att bli ”en del av mänskligheten” som arbetsnamnet är. Har du vägarna förbi Karlstad på fredag eller lördag tycker jag att du ska ta chansen att också bli en del.

Jag är så glad över hennes projekt, passar som hand i handske med tankarna om den mänskliga mosaiken. Jag hoppas att jag får möjlighet att visa utställningen på Demokraticentrum när hon är färdig.


Fia
 Kanske kan pensionera mig snart och låta Fia ta över DC, hon verkar ha en naturlig läggning för det här. Fast förresten vad skulle jag göra då om jag inte fick vara här?
Misstänker att jag skulle bli rätt omöjlig att umgås med då.

Adjö!
Lars

Kommentarer

Populära inlägg