Stolt över Sunne

Jag är stolt över att bo i Sunne. Det händer alltid något, speciellt sommartid när det kommer många turister. För mig känns Sunne som metropolen i Värmland. Jag åker över hela länet i jobbet och upplever att Sunne blomstrar.

För drygt 40 år sedan gick industrin i Munkfors och Hagfors bra - då var det inte samma fart i Sunne. Men det vände när Walter Hedlund byggde hotellen - Selma Lagerlöf och Selma Spa. Det är mycket Walter vi har att tacka för att det går så bra för Sunne idag.

När jag träffar folk ute i Sverige vet de allra flesta nåt om Sunne. Och det de vet är positivt. Däremot är det få av våra utländska gäster i Antilla som vet nåt om Värmland - mer än Karlstad. Karlstad har de koll på tack vare Svenska rallyt. Stora arrangemang är viktigt för att sätta orter på kartan.

1970-75 bodde vi i Karlstad, men när min fru fick jobb i Sunne så flyttade vi hem igen och byggde hus. Varje gång jag kommer åkande på vägen och närmar mig Sunne så får jag en skön känsla: hemma!
Karlstad är också en trevlig stad och det är viktigt att infrastrukturen fungerar med bra vägar och att vi har kontakt med flygplatsen och järnvägen. Där har våra politiker ett viktigt jobb!

Idag har vi 28 gäster i Antilla - bland annat många poliser som tränar bilkörning. Isen håller för bilarna ett tag till!

/Sören

Kommentarer

Populära inlägg