Kan du behålla en hemlighet?

fredag 1 april

Vet inte om du är nyfiken men jag tänkte avslöja en liten hemlis.
Skulle på ett möte i kommunhuset häromdagen och när jag kom in i konferensrummet Där Väst låg det ritningar och andra papper kvar på bordet sen tidigare. Jag var ju tvungen att kolla, även om jag misstänkte att det inte var menat så.

Jag såg att det handlade om torget och att det stod brådskande på pappren. Nu ska det alltså ske – torget ska byggas om!

Kioskerna var borta och i norra änden hade man gjort plats åt en liten amfiteater med en nedsänkt scen mellan broarna mot Frykens strand. Parallellt med Strandvägen låg en ny kioskbyggnad och framför den var det en rad fasta bord varvat med träd och andra planteringar. I ena änden av byggnaden hade någon också skrivit in turistbyrå med röd tusch. Alltihop såg himla snyggt ut!

Södra sidan om Strandvägen var reserverad för parkering och det behövs ju också.

Förslaget verkade jättespännande och det skulle bli en vacker plats för alla, ett torg att vara stolt över, som man vill visa upp och som man gärna vill besöka.
Ett torg för generationer – i generationer.
Nu kanske torget kan bli känt för annat än ungdomsdrickande och bråk.
Genom sin utformning kommer ett uppfräschat torg helt i genius locis anda att bidra till – möte mellan människor.

1 april
Äsch, jag skojar bara. Det är ju första april, Vi kommer nog att ha samma gamla torg i många år än.

Kram och hej
Vi hörs te vecka
Lars

Kommentarer

Populära inlägg