Prioritera

I min klass har vi ett uttryck för när man väljer att ta hand om sig själv istället för att exempelvis komma på första lektionen innan dansklasserna drar igång eller när man över huvud taget sätter sig själv i främsta rummet. Prioritera. Det är ett väldigt fint sätt som gör det ok att se sitt eget välmående som något viktigt. Det finns liksom gränser på uthärdandet och ibland är det inte så farligt att känna efter och säga stopp om kroppen inte vill mer. Eller huvudet heller för den delen.

Idag har vår rektor prioriterat fram en sovmorgon så jag ska inte vara på Dansens Hus förrän klockan 11:30. Men innan dess ska jag träna så jag kan tyvärr inte njuta av min solfrukost längre. Men gott var det och sol fick jag! Ska försöka uppdatera igen lite senare idag och bland annat skriva lite om gårdagen då vi hade möte angående nya danskonceptet BRANDED. Det är verkligen grymt att få vara med och arbeta och försöka skapa något från grunden! Hörs snart!

Klassen framför Dansens Hus
//Sanna

Kommentarer

Populära inlägg