Jan-Olof Edgren presenterar sig

Hej på er alla Sunnebor!
Mitt namn är Jan-Olof Edgren och jag har fått den stora äran att vara Sunnebloggare i två veckor. I mitt första bloggande vill jag berätta lite om mig själv och vad jag pysslar med i min vardag.

Jag är 44 år och är gift med Anette och har två barn och ett barnbarn. Adrian 21 och Felicia 15 år och barnbarnet Tilda som just har fyllt 4 år. Normalt är vi fyra som bor i Sunne , för äldsta sonen studerar på Chalmers i Göteborg. Fast han har nu fått sommarlov och kommer att vara hos sin dotter här i Sunne under sommaren samtidigt som han ska jobba på Tetrapak. I skrivande stund kom just vår dotter hem från Halmstad där hon varit på läger med Värmlandslaget i fotboll.

Fotboll är något som det mesta kretsar runt i vår familj. Jag själv är fotbollsdomare och dömer i division 4 Värmland, Adrian spelar div 5 fotboll i Studenternas IF i Göteborg och Felicia är med i Mallbackens A-trupp. Jag själv är också cupgeneral för Sunne Vattenland Cup som går av stapeln första helgen i juli.

Utöver dessa fritidsintressen så har jag också ett arbete att gå till varje dag. Mitt arbete består av att vara brevbärare och dela ut post till kunder i Forshaga och Molkom. Ett arbete som jag har varit på sen jag fyllde 16 år med ett undantags år som jag var tjänstledig och var anställd på Munkfors Konferenscenter som konferenschef och jobbade med att få i gång gamla V-nalen, samt att hitta besökare till konferenscenter med allt vad det innebär. Man kan kanske säja att jag alltid ändå varit på min Post. Sedan i mars i år är jag åter tjänstledig för att få jobba med ett EU-projekt genom Leader Växtlust på halvtid. Fast detta kommer jag att komma tillbaks till lite längre fram.

Utöver detta så gillar min familj och jag att resa och hitta på saker som göra att man trivs med livet. Nu måste jag tyvärr sluta för idag. Mitt barnbarn ropar på att farfar ska komma och hjälpa till så att hon får hoppa i poolen som gnistrar i solljuset. Det har ju varit en fantastisk långhelg.

Jan-Olof Edgren

Kommentarer

Populära inlägg