Våga tro på dig själv

Idag vaknade jag och kan titulera mig ett yrke. Känns mäktigt! Vill verkligen pusha för att man kan bli precis vad man vill. Jag tror verkligen det.

Eftersom detta ändå är Sunnebloggen vill jag utgå från Sunne. Senast i lördags när jag under en kostymprovning i Göteborg såg en tvintervju med konstnären Marcus “Marco” Ivarsson skämtade jag om att “det är något med vattnet i Sunne”. Detta talesätt tycker jag dock bevisar sig självt i de flesta sammanhang. Vi har många självklara talanger i Sunne, men de som inte är lika självklara, de som behöver få växa fram, måste också få ta plats.

Oftast är det de som tidigt sticker ut i sitt utövande som lyfts fram och blir ännu mer pushade, vilket är hur grymt som helst när det sker på rätt sätt. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om vad jag tänker kring detta men det jag vill få fram är tankarna kring att om du verkligen brinner för och vill något, våga tro på det och jobba arsle för att det ska bli din verklighet. Om du inte tror på dig själv kommer ingen annan att göra det heller, så hitta självförtroende i att lyssna till ditt hjärta, din själ, inre röst eller vad det nu än må vara. Känns det rätt där tror jag att det är omöjligt att vara fel ute. Jag kämpar för att lyssna varje dag, och tro mig när jag säger att trots det ofta spökar, så är det sjukt värt att försöka.

//Sanna

Kommentarer

Populära inlägg