Gokväll!

Jag har arbetat inom trädgård de senaste 3 åren. Innan dess arbetade jag på Försäkringskassan i Torsby. Jag kände att jag ville göra något annat och tog ledigt ett år för att gå komvuxutbildningen Trädgårdsdax på Brobyskolan i Sunne.

När det året var klart kände jag att jag inte ville tillbaka till mitt förra jobb och sa upp mig. Sommaren därefter arbetade jag på Sillegården och på hösten startade jag eget företag via Bolagsbolaget.


Trädgården har alltid intresserat mig men att jag skulle komma att arbeta med det trodde jag nog inte. Det känns helt rätt just nu och jag njuter varje dag!


Så vad har jag gjort idag kanske ni undrar. Jo jag har varit hos en kund och klippt 3 häckar. Det är spännande från första stund! Inte ta för mycket, inte tappa taget och göra ett hack och framförallt så ska häcken vara jämn när den är klar! Det blir lätt som när man klipper luggen själv, man tar lite här och lite där och lite till för att jämna ut och rätt som det är är luggen 1 cm!!

Ps: kunden sa att hon blev nöjd! Ds.

Nu är det dags för sill och färskpotatis på verandan!
//Åsa

Kommentarer

Populära inlägg