Hej på er!

Jag heter Åsa Atterfors och har fått äran att blogga på Sunnebloggen. Eller rättare sagt jag blev tillfrågad och jag tvekade och då sa min man Lars att det vore straffbart att inte göra det! Nu är jag i alla fall glad att jag tackade ja.

Jag bor i Sunne med min familj som består av Lars, redan nämnd, och våra två söner Axel och Erik.

I skrivandets stund är jag precis hemkommen från jobbet och pustar ut lite innan middag. Jag arbetar som trädgårdsmästare på Sillegården under sommaren och driver samtidigt eget företag inom trädgård. Som egen företagare hjälper jag andra i deras trädgård med allt från gräsklippning till beskärning av träd. Jag har ett toppenjobb där jag får hålla på med det som jag tycker är det roligaste som finns och får dessutom vara utomhus!

Att vara trädgårdsmästare på Sillegården är jätteroligt. Jag har ansvar för allt i trädgården, från ogräsrensning till plantering av sommarblommor, och till min ovärderliga hjälp har jag Göran som sköter alla gräsmattor. Utan honom skulle det inte gå!

Nu är det middagsdags och det blir något med färsk blomkål, tror jag.

//Åsa



Kommentarer

Populära inlägg