Kaisa skriver om hälsa i Sunnebloggen

Hej
Jag heter Kaisa Johansson och har nu fått möjligheten att få skriva här på Sunnebloggen under v. 31 och 32. Kul tycker jag och hoppas att Ni som läser kommer att tycka likadant.

Vem är då jag?? Vissa skulle nog kalla mig för ett träningsfreak, själv föredrar jag att säga att jag tycker om att träna. Jag jobbar som instruktör, och numer även personlig tränare, på Selma Spa här i Sunne och är sen i juni nyutexaminerad Hälsoutvecklare.

Under mina två veckor kommer jag att skriva om hälsa (träning, lite kost mm), vilket jag tycker är ett roligt, intressant och nästan framförallt ett mycket viktigt ämne.

Vad innebär då begreppet hälsa? Är det meningen att man ska späka sig och träna minst två timmar per dag för att få/bibehålla en god hälsa??

WHO´s definition av hälsa är ett ”tillstånd av fullständigt fysiskt, mentalt och socialt välbefinnande, och inte endast frånvaro av sjukdom och handikapp.” Min idé om hälsa innebär en lagom dos med träning (är ju lite individuellt), sund kost, med ett inslag av onyttigheter.
Man måste ju leva också. ;-)

Ha nu en skön dag!!

Kaisa

Kommentarer

Populära inlägg