En lördagkväll i Lysvik

10-års jubileum i Lysvik.

Byalaget firade, och bjöd på en festkväll nu i lördags. Det var uppträdande av den unge och begåvade trollkarlen Hampus Hedström ifrån Sunne, vars drivna svada och trolleritricks lovar gott inför framtiden. Ja även min äldste son Erik fick agera stolt assistent i ett trollerinummer.

Sen var det Jenny Carlsson och Emelie Röjeskog som frontar i Lysviksrevyn som snart har premiär dessutom, som bjöd på några sångnummer, egna texter till välkända melodier, som uppskattades storligen. För övrigt sades att revyns alla fyra föreställningarna är slutsålda! Premiär den 11 november. Själv ska jag samma dag dra ner till Kragerö-trakten i Norge och göra en konsert, en avknoppning efter min konsert i Arendal i somras.

För att få nämna hela jubileumsprogrammet i lördags måste framhållas att Bengt Hedelin var på ett strålande humör och delgav oss både historier samt några låtar till avskalat komp av Baytunes, som stod för dansmusiken under kvällen. Själv gjorde jag ett trubadurinslag, men den stora överraskningen var säkert mitt inhopp i Baytunes med bl.a. Lundells Oh la la, jag vill ha dej och några andra nummer sällan hörda i min repertoar, vilket var kan meddelas mycket roligt, som även publikresponsen helt klart antydde.

Så gick det till i Lysvik i lördags, när det bjöds upp till en trevlig kväll som lockade mellan 50 till 100 personer som valde Lysvik trots den mördande konkurrens från allehanda nöjesetablissemang Fryksdalen runt, som gärna vill dra i samma människor./ Anders Stävarby

Kommentarer

Populära inlägg