Vi fick sjunga för full hals!

Hej!

Igår hade jag en intressant dag i Karlstad. Började med träff för de kvinnliga ambassadörerna i Värmland samt representanter från andra kvinnliga nätverk i länet. Jag representerade Majorskorna. Landshövding Eva Eriksson inledde med att prata om skillnader i manligt respektive kvinnligt ”uppträdande”. Skrämmande att en person på den positionen märker av skillnader i hur man blir bemött i olika situationer. Hon berättade att hon ibland blir presenterad som ”den kvinnliga landshövdingen” istället för, helt enkelt landshövding! Kön borde inte vara relevant för uppdraget.

Årets Vilja-stipendie delades ut och gick till smeden Britt Aronsson från Filipstad. Vi får hoppas att det nästa år går till Sunne. Ina Forsberg var med och livade upp hela tillställningen! Vi fick sjunga för full hals! I sin presentation utlovade Ina framgångar som artist och det tror jag säkert blir så!

Senare på dagen var jag med på ett seminarium i virkesaffärer som Hushållningssällskapet och Skogskvinnorna i Värmland arrangerade. Det var ett intressant seminarium och mycket spännande att höra skogsägares tankar inför en virkesaffär. Det var många frågor som dök upp. Som med alla affärer så tror jag att det gäller att skapa bra relationer och träffa människor som man känner sig bekväm med och kan lita på .
// Lina Edin

Kommentarer

Populära inlägg