Johanna hittar energi och kraft i Gräsmark

Hej allihopa, mitt namn är Johanna Andersson. Jag är 25 år gammal och kommer ifrån Gräsmark där jag också bor och jobbar.

Jag tog studenten 2005 och fick jobb i Norge direkt efter examen. Där jobbade jag som flygplansstädare i nästan sex år. Jag bodde i kollektiv (som så många andra gör) med många olika och intressanta människor.

Den erfarenheten är något som jag lärt mig oerhört mycket av och något som jag kommer ha med mig under lång tid framöver. Att bo i resväska kan vara charmigt, men till slut beslutade jag mig för att flytta hem.

Gräsmark för mig är hem. Kan kanske tyckas märkligt att en 25-årig tjej vill tillbaka till Gräsmark där utelivet uteblir och vännerna flyttat bort ifrån?! För mig är detta en frizon, en plats att få energi och kraft.

Vänner och uteliv kan man åka till när man längtar efter det extra mycket! Hästar är också en central del i mitt liv. Jag har dyrkat hästar så länge jag kan minnas och de är en självklar del i mitt liv. Idag har jag tre egna och en på lån. Detta var mitt första blogginlägg, en liten introduktion om mig!

Snart: Ny dag, nya möjligheter!

På återseende. / Johanna

Kommentarer

Populära inlägg