Johanna utbildar sig till deltidsbrandman

Ja, då var det dags att skriva några rader till om dagens bravader... Är nyss hemkommen från brandövning här i Gräsmark.

Idag var det taksäkring/ stegar och motorsåg som stod på schemat. Mycket spännande! Jag är den grönaste, så jag har mycket frågor om allt... De äldre rävarna kan ju allt utan och innan, så jag känner mig som en liten "skitonge" som är i hasorna på dom!! Men frågar man inget...

Jag såg i tidningen att deltidsbrandmän söktes till Gräsmark, så jag gick på mötet och en tid senare fick jag anställning! Det är mycket utbildning kvar, så jag kan inte titulera mig brandman än, men förhoppningsvis snart!

Det är hur kul som helst och jag hoppas att fler tjejer söker!!! Gänget i Gräsmark är kanon. Jag kände mig som en i gruppen direkt och dom har verkligen tagit hand om mig och jag har redan lärt mig massor! Jag fick anställning hösten -11 så som sagt, jag är GRÖN!

Vi åker inte bara på bränder, utan också  på IVPA-larm ( I Väntan På Ambulans) Detta innebär oftast att man ger syrgas och tar information om personens hälsotillstånd i väntan på att ambulans kommer. Detta tycker jag är jätteviktigt och jag hoppas att det fortsätter att finnas!

Imorgon packas väskan och jag åker till Sälen över helgen! Jag tror att det kommer bli kallt, så på med underställ och mössa!!! Kul ska det bli i vart fall. Ha en toppenhelg allihopa!

/ Johanna

Kommentarer

Populära inlägg