Underbart med människor som kan tänka sig jobba längre än 65














Det finns väl inget bättre än att på kvällen sjunka ner i soffan/sängen och känna att man är helt färdig?! Jag kan tycka tycka att det är en fantastisk känsla! Så kändes det igår. Man sover som en prinsessa. Jag städade hela logen, tränade och jobbade och vips så var dagen slut och kroppen med!

Reinfeldt har ju startat något slags upplopp nu i och med uttalandet att man ska kunna ha möjligheten att jobba tills man är 75 om man vill!!!

Det är väl underbart att det finns människor som kan tänka sig att jobba längre än 65. Min mormor är en utav dom människorna! Hon är en äkta "stålmormor" kan man säga! Har jag ärvt hälften av hennes tåga och krut kan jag skatta mig lycklig! Hon är med i restaurangen från tidiga morgonen och bara för att hon VILL!!! Jag hoppas att jag vill lika mycket när jag är 75!

Idag har jag tänkt mycket på ordet positiv och allt vad det innebär! Tänk vad mycket man kan förändra med en enda liten tanke. Det kan handla om en känsla eller situation eller om en annan människa! Att påverka positivt är för mig jätteviktigt och jag försöker (så mycket jag kan) att vara den där positiva människan som faktiskt kan ändra synen på en jobbig händelse till det bättre. Det är verkligen inte lätt alla gånger, men som sagt allt blir ju väldigt mycket lättare! Vi hoppas på att idag blir en sån där " lätt" dag!

På återseende
/Johanna!

Kommentarer

Populära inlägg