Kultur i Sunne

Hej!
Nu ska ni få lära en känna en kille som är 15 år och älskar att stå på scenen. Jag heter Hampus och bor här i Sunne. Jag har alltid tyckt om att stå på scenen, med allt från musik till dans med mera.
Vid 11 års ålder så var mina föräldrar till London och köpte min första riktiga trollerilåda. Jag övade tills jag kunde lådan utan och innan. När jag var 12 år var jag med i en talangtävling som jag vann. Efter detta så blev det mer och mer trolleri i mitt liv. Jag började få mina första uppdrag och fick åka på turné i Värmland höstarna 2009 och 2010.

Nu 4 år senare, så åker jag runt med min show och uppträder, från barnkalas till större företagsevent.

Som ni ser så har mitt liv kretsat mycket runt kulturen i Sunne. Utan alla kontakter, och underbara mäniskor som har hjälpt mig på vägen, skulle inte något av detta varit möjligt.

Den stora starten för allt detta har varit kulturskolan. Där lärde jag mig att stå på scenen första gången och spela mina första instrument. Från allt detta så har de hjälpt mig jättemycket, lärarna har alltid ställt upp och nu står jag mycket tack vare dem ganska stadigt på egna ben.

De fortsätter vidare år efter år med kommande årskullar som vill komma fram inom kulturen i Sunne. För det är det som Sunne bygger på; Kultur och framåtanda !!!

Så snälla Sunne kommun, skär inte ned på kulturskolan, det är där Sunnes framtid inom kulturen ligger.

/Hampus Hedström

Hampus står i främsta ledet, trea från höger räknat.

Kommentarer

Populära inlägg