Vattenlandet är möjligheternas plats

Bäste läsare!

Så roligt det är att vara i Sunne igen, tågresan från Karlstad var precis så avkopplande som jag tänkt mig. Speciellt från Västra Ämtervik och norrut. Har nu på bara ett dygn fått höra hur goda vänner i Sunne drabbats av tumörer här och där.

Tar mig tid med ett besök för att få det bekräftat. Hittills verkar det vara såpass att de går att räddas kvar i jordelivet, sorg och saknad får maka på sig:)

Mitt intryck av Sunne och bemötandet jag fått är bara positivt, en viss återhållsamhet finns det hos vissa men det köper jag. Har ju lite att bevisa, men blir detta året som vi tar ett rejält kliv uppåt ekonomiskt så ska det gå till hållbar utveckling.

Hoppas verkligen Sunne är redo för mina visoner och ser möjligheterna hur vi tar ett stadigt grepp om turismen i Värmland. För ni vet väl att att Vattenlandet är en värmländsk profilbärare av rang.

Konkurrensen hårdnar år för år och vill vi vara bäst på det vi gör måste det börja hända större grejer framöver. Jag har tidigare nämnt att detta är möjligheternas plats och det ska bli så spännande att se om ni också ser det - annars får det bli nån annan väg att vandra som jag inte är med på.

När jag vid nåt tillfälle gnällde för en kommuntjänsteman över vad svårt det var att få lönsamhet på grund av konkurrensen på en liten ort snäste han till slut av mig med orden: Göran! Ingen har sagt att det är lätt att vara människa, utvecklas eller dö!!

Tjaa valet var inte så svårt, tar till mig budskapet som kändes ärligt av honom och nu lever vi på hoppet om en bättre framtid i Sunne.

Vi hörs i höst /Göran

Kommentarer

Populära inlägg