Att förstå vikten av fyra dagars total frihet

Hallå där alla läsare!
Jobbar man mycket så förtjänar man semester, i alla fall om man frågar mig.

Jag och min underbara flickvän valde att spendera några dagar i det svenska paradiset Österlen.

Plasen är något av campingsvenskarnas Rolls Royce, men trots det har vi turen att bo i en av svärföräldrarnas stugor som ligger intill havet.

Avkopplingen är ett faktum och det har grillats och druckits öl betydligt mer än vad som hör vardagen till. Även en kräftskiva har vi fått till.

En annan charmig sak med Österlen är ju alla fantastiska loppmarknader som finns runt omkring. Självklart kan man köpa mycket skräp, men man kan också göra som mig och fynda riktigt coola vintageprylar till barskåpet. Det ni ser på bilden är en gammal sodasifon, shaker samt 2 gamla spritflaskor.














När man nu ligger här i Skåne och det enda man hör är havet och skriket från någon trött fiskmås så kan jag inte undgå tanken på hur gärna jag alltid skulle vilja vara ledig.

Men är det så att jag skulle njuta lika mycket om detta var en vardag?

Förmodligen inte! För om man aldrig får svära över att tiden inte räcker till, dricka 18 koppar kaffe för att orka med dagarna så kommer man heller aldrig att förstå vikten av 4 dagars total frihet.

Tänker på det medans jag går och grillar hamburgare och dricker iskall pilsner i kvällssolen.

"The problem with the world is that everyone is a few drinks behind" Humphrey Bogart

/David



Kommentarer

Populära inlägg