Bra sinne för affärer

För ganska precis ett år sedan föddes min bebis.

Det började som en krafsande liten rastlöshet och känslan av åh-herregud-vad-ska-jag-göra-med-mitt-liv. Efter några månader hade rastlösheten kommit ut, i form av Spik.

Spik kommunikation är mitt företag. Mitt barn, som jag tar hand om så gott det går medan jag ser det växa och mogna och utvecklas. Och tack vare ett alldeles fantastiskt kontaktnät, min naiva inställning till allt här i livet och någon form av övermänsklig envishet har det rullat på.

Jag älskar Spik, det ger mig roliga jobb och nya utmaningar och ständig utveckling. Ibland blir det till och med pengar över. Bara en sån sak. Och stoltheten över att ha något alldeles eget, och känslan av att verkligen stå och balansera på egna ben.

På egna ben
Och alltså, på jobbfronten är min septembermånad ganska härlig:
  • Boksläpp av en bok som jag har gjort PR för
     
  • Plåtning och redigering av porträttbilder
     
  • Designa ett bokomslag för ett förlag jag inte har jobbat med förut
     
  • Administrering och bevakning av facebook för några olika företag
     
  • Ganska många timmars konsultjobb med fokus på en särskild funktion på Karlstads kommuns nya webb
     
  • Formge visitkort åt två olika kunder
     
  • Planering av andra upplagan av #tweetupvarmland, en twitterfest för twittrare från Värmland. Den här gången ska vi vara på Båten i Karlstad och det ska bli så himla kul!
     
  • Bokmässan i Göteborg. Mest jobb med kameran, men även för ena förlaget. Snacka om att förena nytta med nöje!
Jag klagar verkligen inte.

Tack vare Spik har jag alltid världens bästa jobb.

Och det är någonting särskilt med den där entreprenörsandan som flyter omkring i ådrorna på folk från Sunne och Fryksdalen.
Vi är både kända för och jäkligt bra på att vara driftiga och företagsamma och att ha bra sinne för affärer.

Ta vara på det, hörni./Lisa

Kommentarer

Populära inlägg