Självcensur är minsann en fin del av självbevarelsedriften

”Lisa, vill du skriva för Sunnebloggen?”
”Ja, det kan jag väl. Får jag skriva vad jag vill?”
”Jadå, vi censurerar ingenting.”

”Okey!” sa jag. Och genast började min hjärna lista upp ämnen som jag inte skulle kunna skriva om. Självcensur är minsann en fin del av självbevarelsedriften.

Jag heter Lisa Härdne, och jag bor inte i Sunne. Faktum är att det aldrig någonsin har bott någon som heter Lisa Härdne i Sunne. När jag bodde i Sunne hette jag nämligen Lisa Janson.

Nu bor jag i Karlstad, tillsammans med Håkan (den där mannen som gav mig mitt nya, konstiga efternamn) och våra två hundar.

Under de kommande två veckorna ska jag blogga här. Det kommer att handla om mig, och om Sunne och om... ja, livet, universum och allting.

Men mest om mig. /Lisa

Bilden heter Candyshop, och är ett av mina favoritmotiv. Det är något särskilt med färgglada karameller och nakna bröst.

Kommentarer

Populära inlägg