Sunnekortet innebär alltid att man hamnar på plus

Ojdå, det är redan fredag.
Det innebär att det är dags att lämna över stafettpinnen till nästa bloggare.
Men innan mitt utrymme är slut vill jag klämma in följande:

Jag älskar att jag är född och uppvuxen i Sunne.
Det har gett mig oändligt många möjligheter, eftersom folk i allmänhet har en väldigt positiv uppfattning om Sunne. Om ni bara anade hur många konversationer som har börjat ungefär såhär:
- Jag tycker mig ana en värmländsk dialekt där..?
- Ja, jag är från Sunne.
- Åh! Sunne! Där är det fint! Där har jag släkt/varit/åkt skidor/varit på Kolsnäs/spenderat mycket tid/varit på spa/många vänner/etc.

Mycket bra grej, måste jag säga.
Att spela Sunnekortet innebär alltid att man hamnar på plus.
Kom ihåg det.

Det är både sunt och väldigt uppfriskande att tycka att man är lite bättre än alla andra.
(För det är man faktiskt ganska ofta, om inte mest hela tiden.)

Om du, som jag, inte får nog av mig kan du stalka mig på www.lisasfanclub.se
eller på Twitter; @lisasfanclub
eller på Facebook; Lisa Härdne
eller på Instagram; lisasfanclub

Det är precis såhär det känns (och kändes) för mig:
Allt gott!
/Lisa







Kommentarer

Populära inlägg