Förmedla känslan och beröra

Idag har jag fått lära mig att man kan beröra och bli berörd.
För ungefär 5,5 månad så miste jag min pappa, i hudcancer. Det har gått väldigt upp och ner och det har varit tufft! Jag tänker på honom varje dag, ibland på de fina stunderna man fick tillsammans men ibland på de stunder som aldrig fick äga rum.  Det är mycket man funderar över och inte vet, men något jag är väldigt säker på är att, han kommer alltid vara levande inom mig, han kommer alltid att finnas varmt nära mitt hjärta, och att jag älskar honom!
Igår hade jag en bra kväll med fina kompisar, när jag kom hem var det tyst och ensamt och jag kände en klump i magen som bara växte och jag kände en stor saknad!
Idag på första danslektionen hade vi improvisation, där vi blev indelade i två grupper, ena gruppen fick börja dansa och ”visa upp” medan den andra gruppen fick vara ”publik”.  Övningen drog igång och alla gick in i en känsla. Syftet med övningen var att dansa en och en i rummet men alltid ha en relation till en annan person i gruppen. 
Jag lyckades då med mitt uttryck i dansen, kroppsspråk och med fokus i blick, få en klasskamrat ur ”publiken” att gråta. Jag lyckades beröra en annan människa, genom dans. Detta fick jag höra efter övningen, att jag påverkade henne så.  När jag var i övningen och utförde rörelsen hade jag känslan kvar sen kvällen innan, saknaden och sorgen. Jag kände mig påverkad och berörd i min rörelse samtidigt som jag kunde förmedla min känsla ut till publiken och även beröra dem. Det tyckte jag var en häftig känsla som jag ville dela med mig till er!
Idag hade vi även examination i barndanspedagogik, min grupp ska dock visa upp nästa vecka. Men vi fick lära oss mycket nytt av varandra idag och det är så intressant och lärorikt och jag vill bara lära mig mer och mer!
Nu är det dags för storstädning i lägenheten! J hejsan svejsan!
/Maja

Kommentarer

Maria B sa…
Go'a Maja! Du är så vacker, både på insidan och utsidan. Därför vet jag att du har förmågan att beröra andra. :-) Kram!

Populära inlägg