Fast Track

Hej, jag heter Per Branzén och är projektledare för EU-projektet Fast Track och under två veckor kommer jag att blogga här på sunnebloggen, ser fram emot detta! Jag kommer dela med mig av mina tankar kring projektet och Sunne...

Det ska vara snabbt och enkelt att hitta till Sunne, flytta hit och etablera företag och starta nya utbildningar. Jag känner verkligen starkt att i Sunne måste vi göra all vi kan för att vi ska ha en positiv samhällsutveckling med växande företagande, bra skolor, ett rikt kultur och fritidsliv.

Jag slås ofta av enkelheten i att skapa nya kontakter och den tillit som finns mellan olika aktörer i näringslivet och samhället i övrigt.

Fast Track är ett EU projekt som nyligen har startat. Initiativet kommer från en projektgrupp med Ola Persson, Olle Edgren, Ulf Olsson, Kjell-Åke Hagström, Inga-Lill Lindqvist och jag.Vi funderade på hur vi kunde tillvara ta all den kompetens som skapats i föregånde projekt som exempelvis Genius Loci och hur vi kunde växla upp det i nya aktiviteter som är bra för Sunne. Bildningsnämndens investering blir här uppväxlat med EU strukturfondspengar under 2 år.

Det som känns extra inspirerande är att det är fokus på att underlätta för etableringen av Climate Arena. Vad innebär det för Sunne med 20000 kvadrameter inomhusanläggning, jämfört med 10 IKEA anläggningar?

Vi hörs vidare/Per

Kommentarer

Populära inlägg