Arbetsplatserna och cheferna


Nu är vi mitt inne i sportlovet, men jag har väl inte gjort någon bra presentation om vad jag arbetar med nu för tiden.
Som ni säkert har förstått så har jag en bakgrund inom sjukvården, började som nittonåring att köra ambulans här i Sunne ( samtidigt började jag även som brandman på deltid vid Räddningstjänsten ). Fick gå brandskolan på Rosersberg i Stockholm 1993 och det var väl en upplevelse på flera sätt det...
 
När jag började vid vårdcentralen i Sunne hade jag Caisa Hagman som chef. Hon var en kvinna som man stod rak i ryggen som en fura inför, alltså en kvinna som man hade stor respekt för, men hon hade även glimten i ögat!
 
Efter flera år inom vården så blev jag faktiskt handplockad till ett annat arbete som jag tror många förknippar mig med, nämligen Sunne Begravningsbyrå. Nu är det väl också så att jag har respekt för min nuvarande chef Yvonne Bergqvist på Begravningsbyrån, om någon kanske trott något annat...
 
Hur har jag det annars då?
Jo jag bor i Sunne i ett eget hus med min son Henrik och vår gamla katt Missan ( 17 år ) som sällskap. Nästa inlägg ska jag nog försöka skriva några rader om min stora kärlek ( blev ni nyfikna nu ? )
// Åke

Kommentarer

Populära inlägg