Sunne är mysigare än Karlstad

Som jag skrev i första inlägget så bor jag i Sunne på helgerna och i Karlstad under veckorna. Det är en väldigt stor skillnad, och jag är glad att jag inte bor själv i lägenheten. Jag och min syster delar nämligen den 21 kvadratmeter stora lägenheten, det kan bli lite trångt ibland.

Det jobbigaste med att bo i Karlstad är att man behöver laga mat och diska själv, och om man inte orkar diska direkt efter att man ätit klart så kan det tyvärr bli stående ett par dagar.. hihihi. Har jag tur så tröttnar min syster först på all disk och fixar det. The typical lillasyster.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att det är så kul att bo i Karlstad, men det blir ändå okej eftersom jag har mina två bästa kompisar i där. Resten av mina vänner har jag kvar i Sunne och dem längtar jag ofta efter, även min familj kan man ju sakna ibland. Men mest av allt så saknar jag min sötfula och mysiga hund Totte.

Jag vet många som säger att de inte kan vänta på att lämna Sunne, detta begär har inte jag. Det kanske beror på att jag typ redan flyttat därifrån, men jag kan verkligen tänka mig att flytta tillbaka till Sunne när jag gått klart skolan. Jag tycker att det är mysigt där, det känns liksom hemma.

Karlstad tycker jag däremot inte så mycket om, kanske för att jag mest förknippar Karlstad med skola. Det bästa är att det finns bra träningsförutsättningar och att jag har några kompisar här så klart.

Så själv tycker jag bättre om Sunne, men det går an att bo i Karlstad också.

/Emilia

Kommentarer

Populära inlägg