Fullt fokus på nästa fotbollsmatch

Torsdag 25.4

Hej
Det har varit en lyckad vecka än så länge. Tentan gick bra och jag har haft tid och träffa nära och kära. Idag är jag tillbaka i Sunne och all fokus på lördagens match mot Ldb Malmö. Vi har två träningar i dag, mer individuell pass på morgonen och på kvällen matchförberedande träning var vi går genom taktiska saker som blir speciellt viktiga just mot Malmö.

Tisdag och onsdag kväll har jag också fått se två jättespännande fotbollsmatcher i herrarnas Champions League, Bayern München - Barcelona och Dortmund - Real Madrid. Jag tror att många hade förväntat sig att Barcelona och Real Madrid skulle köra över de tyska lagen men det blev tvärtom.

Jag hejar på Barcelona och jag var jättebesviken på deras prestation. Matcherna visade att man måste ha rätt inställning, mod och vilja för att vinna matcher när marginalerna är små. Jag kan inte vänta till nästa veckas returmatcher. Det blir spännande att se om de spanska lagen kan komma tillbaka och gå vidare till final.

//Maija

Kommentarer

Populära inlägg