Maija spelar i Mallbacken och finska damlandslaget

Tisdag 23.4.2013
Hej allihopa,
Jag heter Maija Saari, 27, och jag är ett nyförvärv till Mallbacken IF för året. Jag spelar som mittback både i Mallbacken och i det finska damlandslaget. Säsongen har precis börjat och nu är all fokus på matcherna. Vid sidan av fotbollen studerar jag nationalekonomi. I början av året har jag pluggat distans till Finland och nu läser jag i Karlstads universitet.

Det blir en speciell, spännande och hastig vecka för mig och vårt lag. Först åker jag till Finland för tisdag och onsdag för att göra en muntlig tenta från en kurs som jag har läst distans till Aalto universitet i Helsingfors. Sedan på fredag åker vi buss med laget till Malmö för helgens seriematch.

Det är riktigt kul och få hälsa familjen snabbt efter en lång paus, men nackdelen med resan är att jag missar ett träningspass och en genomgång med laget var vi tittar video från lördagens match mot Kristianstad.

Hoppas det är lite soligare och varmare väder i Helsingfors än det var imorse i Sunne.

//Maija

Kommentarer

Populära inlägg