Öka tryggheten och minska brottsligheten

Jag heter Sten-Åke "Stisse" Skyllkvist och jobbar som polis i Sunne. Började min polisiära bana den 8 maj 1972. I år blir det således 41 år sedan. Av dessa har jag jobbat 31 år i yttre tjänst, dagar kvällar och nätter i polisbil. 

Nu i år fyllda 60 har jag fått andra uppgifter. Jag ska vara med och starta Sunne Trygghetscenter. Det är ett samarbete mellan kommunen och polisen.

Arbetet grundas på Kommunens Drogpolitiska program och polisens huvuduppgift: öka tryggheten och minska brottsligheten. Under de tio år som jag inte jobbade i yttre tjänst arbetade jag med förebyggande frågor bland annat på Brottsförebyggande Centrum, Värmland så dessa frågor ligger mig mycket varmt om hjärtat.
På bilden ser du Stisse, Gun-Britt och Erik,
tre av medarbetarna på Sunne Trygghetscenter.
Vi som kommer att arbeta på Sunne Trygghetscenter är förutom jag, Sunnes säkerhetssamordnare Gun-Britt Pettersson, alkoholhandläggare Erik Asplund, ungdomssamordnare Lars Stiernelöf och räddningschefen Lennart Edvardsson.
/Stisse

Kommentarer

Populära inlägg