En helg med musik och fotografi


2013-05-18 Hej folks! Richard Persson här.

Det närmar sig slutet på vårt värdskap för Sunnebloggen. Jag vet kanske inte om vi direkt skapat historia med våra inlägg, men den som läst har i alla fall fått en liten inblick i vår vardag och vi får väl hoppas att de varit trevlig läsning.

Det är väldigt mycket på gång nu och det är svårt att få tiden att räcka till. I går var vi i Arvika och tittade på vår son Loves studentkonsert. Han har gått tre på Estetiska gymnasiet där och när det nu närmar sig student, har han satt ihop en helt egen konsert med all möjlig musik och framförde detta på Ritz inför c:a 200 personer. Det var något alldeles fruktansvärt bra. Jag vet inte om jag kan förklara bättre än så. Ni får väl fråga någon som var där, om ni tillhör den stackars olyckliga skara som missade detta.

I dag blev det en tur med gräsklipparen. Inte för att det inte kunde ha väntat någon dag men jag orkade inte låta bli. Det är ju så fantastiskt underbart när det börjar grönska i vår herres hage.

Jag håller på och fotograferar lite vid sidan om och i dag var jag anlitad för ett bröllop vid Frykenstrand. Jag är inte så säker på att brudparet skulle uppskatta att jag delade med mig av bilderna här på bloggen, men jag får väl bjuda på en bild där inte själva brudparet är med.

Under tiden som vi höll på med detta spelade Sverige semifinal mot Finland i hockey-VM i globen och det gjorde de ju bra. Jag hängde faktisk med lite på radion och det var ju riktigt trevligt.

Just i detta nu är det Eurovision song contest i Malmö. Jag får väl slänga ett litet öga på TV:n emellanåt.

Vi håller även på som bäst att planera för ett event här på Prostgården i sommar. Göran Samuelsson kommer hit och spelar den 28:e juni d.v.s. fredagen efter midsommar. Då är ni alla välkomna hit. Det blir nog alldeles fantastiskt bra det.

Vi får nog nöja oss så för den här gången. Ha det så kul allihop! Ciao.


Vitsippor vid Länsmansgården
 
Loves studentkonsert
 

Kommentarer

Populära inlägg