Lite skit i hörnen

Innan jag fick barn var heminredning något jag gillade och ägnade mig åt en del. Ja, jag gillar det fortfarande men jag ägnar mig inte direkt åt det. Numer handlar det mer om sanering och skadereglering.

Räcken i trappan har tillkommit och en stadig/praktisk hallmöbel är på ingång. Det ska vara stadigt, tåligt och lätt att torka av. Farmors gamla linneskåp är perfekt för leksaksförvaring. Recycling för både själ och miljö! Älskar gamla möbler som bär spår av användning, att de dessutom tål att få ytterligare en och annan skavank är därtill en perfekt bonus för en barnfamilj.

I mina uthus står ett antal renoveringsprojekt som ska målas, tapetseras eller på annat sätt fixas till. I slutändan brukar de dock flytta in i huset utan nämnvärd renoveringsinsatts för att jag bestämt mig för att de duger som de är.

Har också en förkärlek för vitt men har märkt att inredningen upp till ca 1m är mer flammigt grå/brun…brist på sanering. Väldigt många ytor är också lite klibbiga… Brukar kunna följa veckans matsedel och sonens framfart här i huset. Men inte är ju det hela världen, ”hellre lite skit i hörnen” som någon klok människa sa. Dessutom passar dessa små spår av minimänniska in i vår brokiga möbelsamling.


Gammalt och avskavt, tåligt och vackert
Jo, jag tål lite söl och spår av liv.
Däremot upptäckte jag en stor syltklick i pannan när jag såg mig i spegeln på jobbet EFTER fikat häromdagen (fikat innehöll dock ingen sylt men det gjorde morgonmålet). Där går gränsen!
Även om det emellan fårskötsel, dagis och tågtider blir väldigt lite tid över till morgonbestyr så drar jag gränsen vid att se ut som gårdagens efterätt.
Numer ställer jag klockan 2 minuter tidigare och tar en sista säkerhetstitt i spegeln innan jag springer ut genom dörren.

Ha en fin vecka!

/Anna

Kommentarer

Populära inlägg