Blir rik på erfarenheter

Hej!
Idag tänkte jag berätta lite om mitt jobb på kommunen. I februari fick jag som sagt möjlighet till praktik på kommunen, som efter en månads tid skulle fortsätta i en slags projektanställning. Mitt främsta uppdrag är nämligen att ta fram en ny jämställdhetsplan för kommunen.

Till en början varvades jobbet med jämställdhetsplanen också med jobb på lönekontoret, en himla rolig kombination faktiskt! Jag tror det var i slutet av mars som jag fick hoppa in i växeln första gången och sedan dess har jag varit där en förmiddag i veckan. Nu i juni har jag också börjat lite smått på ekonomiavdelningen och lär mig deras system. Det är mycket ”input” nu och jag gillart!














Jag tycker det känns väldigt positivt att jag fått vara på flera avdelningar och känner mig helt klart rikare erfarenhetsmässigt. En väldigt viktig aspekt på arbetsplatser är ju också att det finns trevliga kollegor och trevliga kollegor finns det gott om i kommunhuset kan jag intyga.

/Johanna

Kommentarer

Populära inlägg