En vanlig torsdag

Torsdag den 28 november 
Om det börjar regna inom den närmsta tiden så skyller jag det fullt ut på Anders. Han städade bort "min" toaspindel. Hen har varit synlig i fyra dagar. En mycket stillsam figur som inte ställt till något större väsen,  vilket kan bero på att min syster inte har varit på besök, hon tycker inget vidare gott om spindlar. Jag gör inte det heller, vanligtvis, men den här gången fick den stanna kvar en stund. 

Jag känner mig mycket nöjd efter att vi har torsdagsstädat huset. För ett dygn kommer det vara rent i varje vrå, sen fyller det på med svarta hår, som gärna vill lägga sig som drivor. Men vad gör väl det när jag har världens bästa fyrbenta kompis. Och nog kan det göra gott för värmen; lite borde väl pälsen isolera och hålla värmen eftersom de gärna samlar sig i hörnen där det redan är 90 grader.

/Katarina

 

Kommentarer

Populära inlägg